London Underground 1863 with Steam Locomotive (61/108)

The London Underground is the oldest in the world. The network under the city extends over 400 km. 408 escalators and 112 lifts transport the masses into the modern "underworld" and back up again. Marc Isambard Brunel devised a system of tunneling using a so-called shielding machine. This was then further developed by the engineer Peter William Barlow who, in 1869, was commissioned to build the first underground tunnel under the Thames. Barlow replaced Brunel's box by an iron cylinder and supported the tunnel with round iron segments, which were screwed together.The driving shield gave the tunnel its form and the Underground its name: the Tube. In December 1890, the first electric underground was opened between Stockwell and King William Street by the "City & South London Railway". Die Londoner U-Bahn ist die älteste U-Bahn der Welt. Über 400 km erstreckt sich das Netz unter der Stadt. 408 Rolltreppen und 112 Aufzüge transportieren die Massen in diese moderne "Unterwelt" und wieder nach oben. Marc Isambard Brunel entwickelte für den Tunnelbau den sog. Schildvortrieb. Der Schildvortrieb wurde durch den Ingenieur Peter William Barlow weiterentwickelt, der 1869 mit dem Bau des ersten U-Bahn-Tunnels unter der Themse beauftragt wird. Barlow ersetzt nun Brunels Kasten durch eine runde Eisenplatte und stützt den Tunnel durch runde Eisensegmente ab, die miteinander verschraubt werden. Das runde Vortriebsschild gibt der Röhre ihre Form und der U-Bahn ihren Namen: Die Londoner nennen sie "The Tube" - die Röhre. Im Dezember 1890 wird die erste elektrische U-Bahn auf der Strecke zwischen Stockwell und King William Street durch die City & South London Railway eröffnet.

WorldMediaFestival 2007 - GRAND Award for "Documentaries" WorldMediaFestival 2007 - GOLD Award for "Documentaries: Research and Science"