Golden Gate, Joseph B. Strauss (63/108)

The Golden gate Bridge: the most famous bridge in the world and one of America's landmarks. The urban developer Michael O'Shaughnessy commissioned the engineer Joseph Baermann to design a bridge over the Golden Gate Bay. Strauss dared an unprecedented construction, he combined the two most common building techniques: self-supporting and suspension bridge. The most important requirements were that the pillars of the bridge would withstand both the extremely strong tidal currents as well as the ocean waves and the frequent storms. Furthermore the bridge had to be high enough for the huge warships to pass under it. At its opening in 1937 the bridge was 27 metres wide, 227 metres high, 2,737 metres long and weighed 894,000 tonnes .Due to the adverse conditions of weather and location, the bridge has to be constantly restored, painted and repaired. The gateway to the Pacific is a never-ending building site. Die Golden Gate Bridge: wohl die berühmteste Brücke der Welt und ein Wahrzeichen Amerikas. Der Stadtentwickler Michael O?Shaughnessy beauftragte den Ingenieur Joseph Baermann Strauss mit dem Entwurf einer Brücke über die Golden Gate Bucht. Strauss wagt eine beispiellose Konstruktion, er kombiniert die beiden gängigsten Bautechniken: freitragende und Hängebrücke. Wichtige Voraussetzungen waren, dass die Pfeiler der Brücke sowohl der extrem starken Gezeitenströmung als auch den Ozeanwellen und den häufigen Stürmen standhalten. Außerdem musste die Brücke hoch genug sein, damit die gewaltigen Kriegsschiffe sie passieren konnten. Zur Eröffnung 1937 ist die Brücke 27 Meter breit, 227 Meter hoch, 2.737 Meter lang und 894.000 Tonnen schwer. Die Witterung und der widrige Standort sorgen dafür, dass bis heute ständig restauriert, gestrichen und nachgebessert werden muss. Das Tor zum Pazifik ist eine ewige Baustelle.

WorldMediaFestival 2007 - GRAND Award for "Documentaries" WorldMediaFestival 2007 - GOLD Award for "Documentaries: Research and Science"